Asteptari anticipate


Video introducere Aici.
Pentru a nu improviza pe plan relational este important sa ne exprimam de la inceput asteptarile.
Cu cat astepti mai mult cu atat mai rau devine.
Cu cat te abti mai mult sa iti exprimi asteptarile, fata de oamenii care trebuie sa le cunoasca si sa le indeplineasca, cu atat mai greu va fi ca acele asteptari sa devina realitate in vietile lor.
Iata mai jos cinci lectii, cinci asteptari care ne vor ajuta sa avem relatia integra pe care o dorim.


1. Nu este despre tine si nici despre mine, ci despre imaginea de ansamblu. Video Aici


Conteaza ce este mai bine pentru companie.
Care este viziunea organizatiei? Unde mergem? Ce incercam sa realizam? - Acestea sunt mult mai importante decat bucatica mea din acea viziune.
Este evident ca sunt important,
iar viziunea nu va deveni realitate fara mine, dar mereu trebuie sa vad imaginea de ansamblu.

Vor fi perioade cad voi fi nevoit sa iau decizi care nu imi vor placea, dar le voi lua, pentru ca nu este vorba despre mine nici despre tine ci despre organizatie.
Vor fi momente cand nici tie nu-ti vor placea deciziile. Dar vreau sa sti ca nu este vorba despre tine sau mine, ci despre organizatie.

Obiectivul este mai important decat rolul.

Destul de repede dupa ce stabilesti o relatie, oamenii vor fi dezamagiti.

"Liderii dezamagesc oamenii la un nivel pe care il pot suporta."

Asteptarile anticipate maresc acest nivel foarte mult.
De ce? - Pentru ca acum asteapta ca acele lucruri sa se intample, iar atunci cand se intampla isi aduc aminte: "Mi-a spus ca nu era despre mine sau el, iar intregul scop, intreaga organizatie, imaginea de ansamblu sunt importante".


2. Cresterea este un lucru asteptat. Video Aici


Daca te vei alatura echipei, ma astept sa cresti.
De ce? - Pentru ca si eu cresc.
Singura garantie ca voi avea un viitor mai bun este daca voi creste azi,
iar singura garantie ca vei avea un viitor mai bun este daca vei creste azi, ca sa poti creste si maine.
Singurul mod prin care organizatia are o imagine mai buna legata de viitor este datorita faptului ca crestem azi.
Daca vei creste oamenii, vei creste si organizatia.
Ne asteptam la crestere. Nu este o optiune.
De ce? - Pentru ca am vazut oameni care nu au crescut si daca incepem de la acelasi nivel, in scurt timp, cei care cresc incep sa ii lase in urma pe cei care nu cresc, iar apoi apare o bresa imensa.
Apare o bresa a intelegerii, a abilitatilor, o bresa a raspunderii si apar probleme cand ai asemenea brese.
Singura cale prin care puteti merge impreuna este sa cresteti impreuna.
Daca nu cresteti impreuna, nu puteti merge impreuna deloc ci va despartiti destul de repede,
iar cu cat sunteti indepartati mai mult timp, cu atat mai mult va indepartati.
Cresterea este un lucru asteptat.
Ma astept ca eu sa cresc, ca tu sa cresti, oricine in jurul meu.
De ce? - Pentru ca facem o calatorie impreuna.
Cuvintele cheie sunt: "calatorie impreuna".
Inseamna ca suntem mereu in miscare si vrem sa o facem impreuna.
De ce? - Pentru ca succesul reprezinta cresterea noastra.

3. Pretuieste oamenii. Video Aici


Eu pretuiesc oamenii si am nevoie ca si tu sa pretuiesti oamenii.
Pentru ca oamenii sunt valorosi.
Singurul lucru care il impiedica pe un lider sa foloseasca gresit, sa abuzeze si sa manipuleze oamenii, e faptul ca pretuieste oamenii pe care ii conduce.
Daca te pretuiesc cu adevarat, voi face ce-i mai bine pentru tine, chiar si atunci cand nu e ce-i mai bine pentru mine.

Au fost multe momente in viata mea cand am facut ce era mai bine pentru ceilalti, cand nu era neaparat ce era mai bine pentru mine.
De ce am facut asta?
Pentru ca imi place sa pierd? Nu, deloc.
Am facut-o pentru ca pretuiam persoana mai mult decat ceea ce pretuiam la acea persoana si ce a facut pentru mine.
Am spus "adio". Nu voiam sa spun asta, imi doream sa nu fi trebuit sa spun "adio", dar i-am lasat sa plece, pentru ca era ce era mai bine pentru ei.
In fiecare zi un lider se intreaba asta: "Cum imi pot face echipa mai buna?"
Pentru a-ti face echipa mai buna, trebuie sa pretuiesti fiecare membru al echipei tale.
Atunci cand ii pretuiesti cu adevarat, le vei adauga valoare.
Cand le adaugi valoare, ii vei face mult mai valorosi.
E un ciclu minunat, il putem numi "ciclul valorii". Eu te pretuiesc, asa ca iti adaug valoare, ca sa te fac mai valoros, iar apoi sa faci tu organizatia mai valoroasa.
Este o spirala nascendenta a pretuirii oamenilor si a perfectionarii lor.

Daca vei fi in echipa noastra, vom sta de vorba si iti voi spune: "Trebuie sa pretuiesti oamenii".
Eu fac asta, trebuie sa faci si tu asta.
E singura cale prin care putem lucra impreuna.

4. Fii responsabil de fiecare data. Video Aici


Imputernicirea merge mana in mana cu responsabilitatea.
Daca te voi imputernici, iti voi da dreptul de proprietate asupra acelui proiect.
Daca fac asta, tu vei fi responsabil de el.
Nu exista sa fii imputernicit si sa nu fii responsabil.
Nu exista sa fii imputernicit si sa nu fi proprietarul proiectului.
E al tau, nu e al meu. E al tau!
De fiecare data cand reusesti, bravo tie!
Arata cu degetul, recunoaste meritele, bate oamenii pe spate, lasa-i pe ceilalti sa stie.
Dar mai inseamna si ca atunci cand este al tau, e al tau!
Nu arunca responsabilitatea asupra altcuiva.
Iti place imputernicirea, dar trebuie sa accepti si responsabilitatea.
Cand gresesti, ghici cine a gresit ... Tu!
Nu vreau sa-ti spun ca ai gresit.
Vreau ca tu sa-mi spui mie ca ai gresit. Asta este maturitatea.
Daca eu subliniez problema si te arat pe tine cu degetul, nu e un lucru bun.
Cand arati catre tine si spui ca tu esti problema, tu ai gresit, te ocupi de ea, o vei repara si esti responsabil de ea, acum avem o persoana pe care ne putem baza.

Nu vreau sa fie toata lumea perfecta in echipa mea, nu vreau ca toata lumea sa reuseasca mereu, dar vreau ca toata lumea sa fie responsabila in echipa mea.

5. Vor exista conversatii dificile. Video Aici


Daca noi avem o relatie, nu vom avea mereu parte de lucruri bune.
Trebuie sa ne ocupam si de cele rele.
Sunt lucruri neplacute in orice relatie.
Intr-o relatie, indiferent ca este o casnicie, o relatie profesionala, nu conteaza - totul se rezuma la conversatiile dificile.
Ori cine va avea probleme.
Intrebarea este: cand vom avea probleme, le vom gestiona sau le vom ignora?
Cu asteptarile anticipate cand iti spun ca vom avea discutii dificile, sti ce-ti spun de fapt?
Ca nu vom ignora discutiile dificile - nu vom face asta.
Cand va aparea ceva ce nu va decurge bine, vom avea doar noi o sedinta si vom vorbi despre ce trebuie reparat, cum putem repara, ce trebuie sa schimbam si sa ajustam si apoi vom repara acea situatie dificila.
Fii sigur: vor fi conversatii dificile.
Cred ca valoarea unei relatii si ce o face cu adevarat valoroasa este faptul ca oamenii care se descurca bine in relatii si raman impreuna, nu neaparat au probleme mai putine ca oamenii care nu au ramas impreuna, dar ei au rezolvat in mod eficient acele probleme, pe cand ceilalti oameni nu au facut la fel.
Nu marimea problemei da peste cap relatia, ci faptul ca problema nu e rezolvata, nu se discuta si nu se infrunta.
Cand vorbesc cu tine pentru a face parte din aceasi echipa, acestea sunt cele cinci asteptari pe care le am de la tine.

Care sunt asteptarile tale anticipate?

Si tu ai unele si cand le vom pune pe toate pe masa, suntem pregatiti sa avansam impreuna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu